Pagina va fi realizata in conditiile in care Executivul, care a decis recent reorganizarea sectorului energetic, va desfiinta practic compania, incluzandu-i sucursalele in viitoarele doua companii energetice; mai mult, Hidroelectrica a apelat la o firma pentru a-si reface pagina proprie de internet, cu toate ca are un ditamai serviciul intitulat „tehnologia informatiei si comunicatii”, cu zeci de angajati; serviciile de mentenanta si dezvoltare a site-ului web hidroelectrica.ro au fost incredintate firmei Siemens srl, dupa o licitatie la care s-a prezentat doar competitorul care a si castigat-o. Hidroelectrica este o societate cu capital de stat, al carei obiect principal de activitate il constituie producerea de energie electrica. Cu un buget impresionant si prin urmare si cu cheltuieli pe masura, Hidroelectrica vrea cu tot dinadinsul sa isi respecte blazonul.
Asa ca, potrivit zicalei „obrazul subtire cu cheltuiala se tine”, conducerea Hidroelectricii a observat recent ca pagina de internet a companiei nu mai corespunde maretelor obiective pe care si le-a trasat. Prin urmare, la sfarsitul lunii decembrie, Hidroelectrica ia decizia lansarii unei proceduri de achizitie publica a unor servicii de mentenanta si dezvoltare a site-ului web „hidroelectrica.ro”.
Potrivit Reporteri.ro, la doua saptamani de la publicarea anuntului de participare, are loc licitatia, la care se inscrie o singura firma: Siemens srl. Prin urmare, oferta depusa de aceasta firma, in valoare de 241.406 RON (fara TVA), este declarata castigatoare. Ca un site de prezentare are un pret atat de piperat, nu ne miram, fiindca, de-a lungul timpului, am vazut unele si mai si ( toate insa aveau ca numitor comun faptul ca doritorii de site-uri erau mari companii/institutii de stat, unde probabil cumpatarea in cheltuirea banului public este ultima obligatie din fisa postului unui manager).
Nu ne-a surprins nici faptul ca Hidroelectrica SA a apelat la o firma privata pentru a-si actualiza si dezvolta pagina proprie de internet, cu toate ca are un ditamai serviciul de „tehnnologia informatiei si comunicatii”, structura cu zeci de angajati. Ce ne-a surprins cu adevarat este faptul ca Hidroelectrica a aruncat practic aproape 3 miliarde de lei vechi pe un site care peste cateva luni va fi inutilizabil. Sa ne explicam.
Primele discutii despre reorganizarea sectorului energetic dateaza din prima parte a lui 2009. Pasi concreti s-au facut in toamna anului trecut, cand de altfel ministrul economiei, Adriean Videanu, dadea asigurari ca cele doua companii rezultate in urma reorganizarii sectorului energetic vor fi gata pana in iunie 2010.
Astfel, potrivit proiectului de Ordonanta, in componenta primei societati vor intra Complexurile Energetice din Oltenia (Turceni, Rovinari si Craiova), cele doua unitati ale centralei de la Cernavoda (apartinand Nuclearelectrica), Societatea Nationala a Lignitului Oltenia (SNLO), o parte din Electrica si doua sucursale ale Hidroelectrica, SH Valcea si SH Slatina. Cea de-a doua companie va cuprinde ELCEN, CTE Deva si Paroseni (apartinand Termoelectrica), Portile de Fier si restul sucursalelor Hidroelectrica (adica sucursalele Sebes, Buzau, Targu Jiu, Caransebes, Hateg, Arges, Cluj, Bistrita, Sibiu), Compania Nationala a Huilei (CNH), Romgaz (prin termocentrala de la Iernut) si cealalta parte a Electrica.
Mai mult, pasi decisivi in acest proiect se fac in luna ianuarie 2010, cand CSAT aproba reorganizarea in cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, a celor doua companii cu portofoliu mixt de centrale. In comunicatul CSAT, se mai arata ca, in urma proceselor de divizare si fuziune, Hidroelectrica isi va inceta existenta.
Si atunci, stam noi si ne intrebam, la ce ii mai trebuie „chelului tichie de margaritar”? Nu stim, dar am constatat, dupa ce am parcurs site-ul companiei, ca seful de la Hidroelectrica, Mihai David, nu este chel…
Sursa: Reporteri
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.